چرا کودک یا شیرخوار دچار عدم تعادل یا آتاکسی می شود؟

چرا کودک یا شیرخوار دچار عدم تعادل یا آتاکسی می شود؟

شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید امروزه بیماری عدم تعادل توانسته خیلی زیاد گسترش پیدا کند و افراد زیادی را درگیر خود سازد. این درگیری نه تنها مختص به بزرگسالان نبوده بلکه حتی کودکان و شیر خواران را نیز درگیر خود ساخته است. بنابراین امروزه بیشتر افراد در پی این می باشند تا بتوانند هر جور که شده از دست این بیماری راحت شوند اما نمی دانند که این بیماری نه تنها هیچ درمانی ندارد بلکه شما فقط قادر هستید تا با استفاده از دارو و روش های زیادی آن را تا جایی که می توانید کنترل کنید و از بروز اتفاقاتی بدتر در آینده خود جلوگیری کنید. پس عزم خود را جزم کنید و تمامی تلاش خود را به کار گیرید تا با همین درمان های نصفه نیمه بیماری خود را تا حد خیلی زیادی کاهش دهید و گرنه که باید منتظر اتفاقات دیگری نیز در آینده نزدیک باشید. در این مقاله ما قصد داریم تا دلایلی را در رابطه با مبتلا شدن به این بیماری برای شما ذکر کرده و شما از این موضع آگاه سازیم. اگر شما هم به دانستن دلایل به وجود آمدن این بیماری علاقه مند می باشید؛ توصیه می کنیم که این مقاله را از دست نداده و خط به خط آن را خیلی دقیق مطالعه کنید.

عدم تعادل یا آتاکسی چه بیماری می باشد؟

عدم تعادل یا آتاکسی چه بیماری می باشد؟

شاید برخی از افراد باشند، که هنوز با این بیماری آشنا نبوده و با شنیدن نام آن این سوال در ذهن آنها شکل می گیرد، که منظور از بیماری عدم تعادل یا آتاکسی چیست؟ همانطور که از نام این بیماری مشخص می باشد، این بیماری به تعادل فرد مربوط می شود و تعادل آن را دچار اختلال می کند. این بیماری با نشانه های زیادی که دارد، معمولا افراد را از وجود خود مطلع می سازد. همانطور که قبلا گفتیم، هنوز که هنوزه هیچ درمان قطعی را برای این بیماری مشخص نکرده اند و تاکنون سعی شده تا تنها با دارو و روش های موجود بیماری را در فرد کنترل کنند و اجازه بروز مشکلات دیگری را نیز به آن ندهند. حال که توانستید با این بیماری آشنایی پیدا کنید، بهتر است تا به موضوع اصلی مقاله یعنی علت بروز این بیماری در افراد نیز بپردازیم.

چرا کودک یا شیرخوار دچار عدم تعادل یا آتاکسی می شود؟

چرا کودک یا شیرخوار دچار عدم تعادل یا آتاکسی می شود؟

اگر بخواهیم از دیدگاه علمی به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که ریشه ی این بیماری به هر گونه از بین رفتن، آسیب دیدگی و همچنین تحلیل رفتگی در سلول های عصبی بر می گردد. به عبارتی ساده تر اگر هر گونه از این عوامل در سلول های عصبی نیز رخ بدهد، احتمال بروز این بیماری در فرد به وجود می آید. لازم به ذکر است تا به این نکته توجه داشته باشید، که این سلول ها موظف هستند تا طبق چیزی که برای آنها تعریف شده است، حرکات عضله شما را نیز کنترل کند. از دیگر دلایلی که از نظر علمی تصویب شده می باشند، می توان به آسیب دیدگی طناب نخاعی و اعصاب محیطی اشاره کرد. در چنین شرایطی هم امکان بروز این بیماری در شما زیاد است. از دیگر دلایلی که در بروز این بیماری می توانند تاثیر گذار باشند را در ادامه آنها را برای شما نیز نام برده ایم.

 

  • طناب نخاعی یا سر خود را در نظر بگیرید، اگر در این دو مورد از ناحیه بدن شما ضرب دیدگی و یا آسیب دیدگی بنا به هر دلیلی همچون: تصادف با وسیله های نقلیه نیز صورت بگیرد، در چنین شرایطی ممکن است تا شما به اختلال تعادل شدید نیز مبتلا بشوید. بروز این اختلال هیچ ربطی به بیماری مادرزادی نداشته و خیلی ناگهانی در شما به وجود آمده است.

 

  • شاید برای شما جالب باشد تا بدانید این بیماری نه تنها به صورت مادرزادی و ناگهانی بلکه می تواند از طریق بیماری های دیگری نیز در شما به وجود آید. بدین صورت که برای مثال: بیماری های ام اس، سارکوئیدوز، سلیاک و بیماری های دیگری در به وجود آمدن این بیماری در شما می توانند تاثیر گذار باشند. به عبارتی دیگر هر گونه بیماری خود ایمنی به طور خیلی زیاد در بروز این بیماری بی تاثیر نمی باشد.  

 

  • برخی از افراد مبتلا به آبسه درون مغز می باشند، که این خود می تواند یکی از دلایلی باشد، که باعث بروز عدم تعادل در شما می شود. به این ترتیب که هر چه زائده های شما حالا چه خوش خیم چه بدخیم بیشتر رشد کنند، به همان مراتب می توان به برزو این بیماری در شما مطمئن بود.

 

  • گاهی اوقات حتی ممکن است، که صدمات در حین تولد و دوران جنینی در بروز این بیماری تاثیر داشته باشند. پس نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید.

 

  • حتی مواردی مانند مسمومیت و متابولیک هم در این بیماری به حدی تاثیر گذار می باشند، که نمی توان آنها را نادیده گرفت و از آنها ساده عبور کرد.

 

  • فکر نکنید، که تیرویید در این بیماری بی تاثیر می باشد، خیر تیرویید چه پر کار و چه کم کار می تواند این بیماری را نیز در شما تشدید کنند.

 

  • ممکن است، گاهی بر اساس آزمایش متوجه کمبود برخی از ویتامین ها مانند: B12 شده باشید. در چنین شرایطی باید این کمبود را بر طرف کنید، چون که می تواند در بروز بیماری عدم تعادل نقش داشته باشند.

 

  • در عفونت های ویروسی و یا حتی آبله مرغان احتمال اینکه پس از مدتی شما را به بیماری عدم تعادل مبتلا کند، کم نمی باشد. پس هرگز فراموش نکنید با مبتلا شدن به چنین بیماری هایی نهایت احتیاط و مراقبت را در پیش بگیرید.

 

  • توصیه می شود، در مصرف برخی از دارو ها زیاده روی نکنید، چرا که به همان میزان که می تواند بیماری مورد نظر شما را برطرف کند، از همان طرف هم می تواند در بروز بیماری عدم تعادل نقش موثری را نیز ایفا کنند.

 

  • اگر به دلیل تشکیل لخته خون و یا خونریزی درون مغز به مرگ مغزی دچار شوید، ممکن است تنها پس از گذشت مدتی از مرگ مغزی شما به بیماری عدم تعادل هم نیز مبتلا شوید.

برای کودک با عدم تعادل چکار باید کرد؟

برای کودک با عدم تعادل چکار باید کرد؟

همانطور که می دانید امروزه عدم تعادل در کودکان بیش از پیش به چشم می خورد و این موضوعی می باشد، که پدران و مادران را درگیر خود ساخته است؛ اما خوشبختانه می توان گفت، که طبق تحقیقاتی که توسط کارشناسان ما صورت گرفته است، برای این بیماری راهکار هایی وجود دارد، که می تواند در بهبود فرزند شما تاثیر گذار باشد. به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم، تا در این مقاله در رابطه راهکار هایی که می تواند به بهبود فرزند شما کمک کند را نام برده و شما را از این نگرانی و پریشانی در بیاوریم. با همراهی ما می توانیم با این راهکار ها آشنا شده و در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.

مفهوم عدم تعادل

قبل از هر چیز بهتر است به طور کلی با این بیماری کمی آشنایی پیدا کنیم. عدم تعادل که از آن به عنوان آتاکسی هم یاد می شود، به بیماری هایی گفته می شود، که بیشتر در دوران کودکی در فرد بروز می یابد. یکی از مهم ترین علائمی که می تواند والدین کودک را از وجود این بیماری مطلع کند، راه رفتن بدون تعادل و بی ثبات در کودک می باشد. کودکی که دارای این نشانه ها می باشد، والدین او خیلی زود باید او را به پزشک متخصص برده و از سلامت او اطمینان حاصل کنند. از دیگر علائمی که در هوشیاری شما بسیار موفق می باشد، این است که فرزند شما عادی راه نرفته و راه رفتن آن با پاهای باز می باشد. همچنین زمانی که قصد دارد حرکت کند، خیلی زود تلو تلو می خورد و گاهی حتی برعکس راه می رود ( عقب عقب حرکت می کند. ). زمانی که شما شرایط فرزند خود را با پزشک در میان می گذارید؛ بررسی و اقدامات تشخیص و درمانی توسط پزشک مغز و اعصاب نوزادان و کودکان و نوجوانان از اولین کارهایی می باشد، که از دست آن پزشک بر می آید. با بررسی چنین عواملی پزشک می تواند  تا حدود خیلی زیادی از وضع جسمانی کودک شما آگاه شود.

برای کودک با عدم تعادل چکار باید کرد؟

برای کودک با عدم تعادل چکار باید کرد؟

همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم؛ راهکار هایی زیادی وجود دارند، که با انجام دادن آنها می توانید شانس خود را برای رها شدن از دست این بیماری امتحان کنید. شاید با شنیدن این جمله به طور کلی ناامید شوید، که هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، ولی شاید بتوان آن را با دارو کنترل کرد اما خب پیشنهاد می کنیم امید خود را از دست ندهید؛ چرا که هنوز برای ناامیدی خیلی خیلی زود می باشد. در ادامه برخی از روش هایی که می تواند بهش ما در درمان این بیماری کمک کند را نام می بریم.

 

  • برای حل مشکل تعادل کودک در راه رفتن و بیشتر شدن میزان توانایی با مراجعه به فیزیوتراپی می توانید به تدریج این مشکل را از سر راه خود بردارید و راه رفتن عادی و معمولی را به کودک خود هدیه بدهید. بعضی کودکان هم به دلیل داشتن چنین علائمی: سفتی و داشتن درد عضلانی باید دوره درمان سفتی و درد عضلانی را در فیزیوتراپی انجام دهند تا بتواند از شر آنها راحت شوند.

 

  • برخی از کودکان حتی در انجام دادن کار های روزانه مانند: لباس پوشیدن دچار مشکل می شوند؛ از این بابت خیال تان راحت باشد؛ چرا که با سپردن کودک خود به کادر درمانی کودک دوباره این توانایی را به دست می آورد اما خب نباید انتظار داشته باشید که مثل افراد  عادی به بتواند این کار ها را انجام دهند.

 

  • در فلج مغزی کودکان گاها نیاز به جراحی برای بهبود حرکات پا و زانو می باشد؛ البته باید دقت داشته باشید، که این تشخیص انجام چنین عملی باید حتما توسط پزشک صورت گیرد؛ نه اینکه سرخود این نسخه را برای کودک تان تجویز کنید.

 

  • یکی دیگر از مشکلاتی که این بیماری می تواند ایجاد کند این است، که ممکن است بر روی رشد عادی فرزند شما تاثیر بگذارد و به نوعی در این رشد اختلال ایجاد کند. در این مواقع پزشکان می تواند تغذیه مخصوص برای رشد کودک حاوی ویتامین های B12 و E را تجویز کنند.

 

  • مشکل تکلم در کودکان مبتلا به این بیماری چیز کاملا طبیعی می باشد، که می توانید با مراجعه پیوسته به گفتار درمانی کم کم شاهد کم شدن و یا بر طرف شدن این مسئله باشید. همچنین ضروری است تا به این نکته اشاره کنیم، که در بلعیدن مواد غذایی کودک تان هم می توانید بر روی گفتار درمانی حساب باز کنید.

 

مواردی که در بالا آنها را مطالعه کردید، تنها چند نمونه از مشکلاتی می باشد، که این بیماری می تواند برای کودک شما ایجاد کند اما همانطور که دیدید حداقل برای هر مشکلی یک راهکاری وجود دارد، که می تواند هر چند کم بر روی درمان این بیماری تاثیر بگذارد. با تمام اینها باز هم افراد هستند، که باز هم در این مورد بسیار شک دارند، اگر شما هم جزء این افراد می باشید، پیشنهاد می کنیم تا بخش بعد را خیلی دقیق مطالعه کنید، چرا که بسیار به شما کمک می کند.

بیماری اختلال تعادل چه علائمی را نیز از خود نشان می دهد؟

بیماری اختلال تعادل چه علائمی را نیز از خود نشان می دهد؟

هر بیماری یکسری از علائمی دارد، که با بروز آنها فرد را از وجود خود با خبر می سازد؛ بنابراین بیماری اختلال حواس هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و دارای علامت ها و نشانه هایی می باشد، که شما را از وجودش آگاه می سازد. این علامت ها و نشانه ها ممکن است به صورت ناگهانی و یا حتی به تدریج در فرد نمایان شوند.

  • هیچ گونه هماهنگی و تناسبی در اعضای بدن به چشم نمی خورد.
  • در هنگام راه رفتن فرد نمی توانند تعادل خود را حفظ کرده و در نتیجه تلو تلو خوران از حرکت می ایستند.
  • توانایی انجام دادن کار هایی مانند: غذا خوردن را ندارند و برای آنها کاری دشوار می باشد.
  • در هنگام گفت و گو به مشکل بر می خورند و نمی توانند درست صحبت کنند.
  • حرکات چشم آنها چیز کاملا عجیبی می باشد.
  • نمی توانند آنطور که باید مواد غذایی را ببلعند.
3 2 امتیازها
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
فهرست
0
نظرات شما را دوست داریم، لطفا دیدگاه بگذارید.x
()
x