معرفی بازی های مخصوص کودکان بیش فعال (ADHD)

معرفی بازی های مخصوص کودکان بیش فعال (ADHD)

یک خبر جالب!

سازمان غذا و دارو(FDA) به تازگی تجویز بازی های مخصوص کودکان بیش فعال (ADHD) تایید کرده است و بازی های کامپیوتری جزئی از درمان بیش فعالی است!

معرفی بازی EndeavorRx

این بازی در نگاه اول شاید شبیه یک بازی ویدیوی نباشد اما ممکن است در تاریخ ثبت شود! اولین بازی است که در آمریکا عرضه شده و می تواند به عنوان داروی مکمل مورد استفاده قرار گیرد.بر اساس مصوبه ی سازمان غذا و دارو،پس از 7 سال کارآزمایی بالینی روی 600 کودک بین 8 تا 12 سال که به ADHD مبتلا بودند،اثر بخشی این بازی تایید شد و پزشکان می توانند آن را برای کودکان مبتلا به ADHD تجویز کنند.

بر اساس 5 مطالعه که توسط شرکت سازنده ی بازی انجام شد،حدود یک دوم از بچه های مورد آزمایش که به مدت یک ماه در پنج روز از هفته این بازی را به مدت 25 دقیقه بازی میکردند، مشکل عدم توجه در آنها به قدری کم شد که قابل اندازه گیری نبود! بهبودی حاصل از این بازی تا یک ماه دوام داشت.عوارض شایعی مثل سردرد و ناامیدی در بازه زمانی انجام بازی در مقایسه با دارو های استاندارد،قابل توجه نبود! البته باید توجه داشت که نمی توان این بازی را جایگزین درمان های فعلی کرد بلکه باید در کنار آنها استفاده شود.

نکته:نویسندگان مطالعه ی Games’Flagship ممکن است دارای منازعات منافع باشند.

با این اوصاف،طبق اطلاعاتی که توسط پزشکانی که برای سازنده ی بازی کار می کنند به دست آمده،پیش بینی و نتیجه گیری آنها این است که نتایج برای استفاده از EndeavorRx کافی نیستند.بنابر این نمی تواند بعنوان جایگزینی برای درمان های فعلی به کار رود.

به گفته ی محققین این یک روش درمانی دیگر است که به صورت بالقوه امتحان می شود و بسیار هیجان انگیز است که ایده ای که سالها دنبال کرده ایم تا این مرحله تحقق یافته است.

در سال 2014 دانشمندان فکر کردند که این ویدیوگیم ممکن است در اینده برای درمان ADHD و آلزایمر به کار رود.

در سال 2017 دانشمندان بررسی کردند که چگونه ویدیوگیم ممکن است در آینده جزء درمان محسوب گردد.

اکنون تجویز ویدیوگیم یک امر واقعی است و دیگر امری ناممکن نیست.

جالب است که جالب است که ویدئو گیم برای اموری بجز سرگرمی،ورزش و فرار از افکار منفی استفاده می‌شود.(بعنوان درمان)

حتی یکی از نمونه های چشم گیر که شنیده شده؛این است که قربانیان سوانح سوختگی از واقعیت مجازی برای تسکین درد های خود استفاده میکنند که بیش تر به علت منحرف کردن تمرکز فکری فرد آسیب دیده در لحظه می باشد.

نماینده ی شرکت سازنده ی بازی ذکر میکند:قدم بعدی این است که در واقع بازی را راه اندازی کنیم.که از نظر تکنیکی و فنی برای ثبت نام سایت این شرکت باز شد ولی با روند کرونا فعلا فقط لیست انتظار برای ثبت نام فعال می باشد.

درحالی که FDA بازی EndeavorRx را به عنوان اولین ویدیوگیم تجویز و تایید می نماید،یکی از مخاطبین خاطر نشان کرده است که شرکت Bayer هم یک دستگاه گلوکومتر به نام Didget که به بازی Nintendo dsi منتقل میشده و به کودکان دیابتی برای چک قند خون امتیاز میداده را قبلا به عنوان یک بازی ویدیویی معرفی کرده است.

ویدیوی محیط بازی

دانلود بازی EndeavorRx

توجه:این بازی فقط دارای نسخه ios می باشد و کاربران اندروید از آن محروم اند!

سایر بازی هایی که برای ADHD مفید هستند:

بازی Bad Biggies

دانلود بازی Bad Piggies

بازی Amazing Alex

دانلود بازی Amazing Alex

توجه:این بازی فقط دارای نسخه اندروید است.

بازی Gardens of Time

دانلود بازی Gardens of Time

 
# ##
0 0 امتیازها
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
فهرست
0
نظرات شما را دوست داریم، لطفا دیدگاه بگذارید.x
()
x